Pablo Iglesias Posse


Fundador del PSOE y UGT, puede ser consideráu l'artífice más destacáu del socialismu español. Nació n'El Ferrol nel año de 1850. Cumplíos los 19 años ingresó na Sección española de la primera Internacional, formando parte, poco dempués, de los sos primeros Consejos Directivos.

Exerció l'oficiu de tipógrafu y organizó a los sos compañeros de profesión. En 1879, siguiendo les directrices del socialismu internacional, funda el Partíu Socialista Obrero Español. En 1888 fundó la Unión General de Trabajadores, sindicatu socialista. Foi miembrou fundador de la II Internacional, acudiendo como representante del PSOE a los sos Congresos, onde relacionóse con Engels, Kautsky, Liebknecht, Guesde, Jaures, Bebel, Vandervelde y Turati, ente otros.

En 1905 fuoi elexíu conceyal en Madrid, y diputáu dende 1910 hasta que finó. Dedicó toa la so vida a organizar a los trabayadores y difundir les idees socialistes de igualdá, xusticia social y solidaridá, clluchandoensin descansu la explotación, el colonialismu y la guerra. Finó en Madrid el 9 d'Avientu de 1925.

Fonte: Fundación Pablo Iglesias